Rezeki di Bulan Ramadhan

Wednesday, September 19, 2007
Sejak 2 menjak nie badan2 mie lemah sangat.. lenguh2 dan tulang belakang mie sakit.. "Iks umie nie. sakit belakang la.. lenguh2 la.. macam orang tua pulak" ingat lagi kata2 mak minggu lalu. Mie sendiri pun pelik kenapa boleh jd macam nie.. makin hari makin melarat je rasanya. Pegi klinik doktor cakap kemungkinan sebab tilam yg mie tdo tu tak sesuai untuk mie. Balik je umah terus ajak abg zely cari tilam spring(baru).. ingat nak beli VONO jerk. skali beli tilam brand KING KOIL. kualiti lebih baik dari VONO kot.. sbb mahal gilerss! dalam 4++.00 gitu.. tapi, tak kisah la kan.. bukan nak pakai sehari dua pun tilam tu.. kurang2 kalo mie dah kawen nanti, mie bagi anak2 mie pakai pulak *cett.. KONON!! ntah tahun bila la nak kawen tu..* ihiks!

Dah 2 hari tdo menggunakan Tilam tu.. alhamdulillah TIADA LAGI KESAKITAN.. betul cakap doktor tempoh hari. Tapi sebenarnya memang patut mie tukar tilam mie yg sebelum nie dgn yg baru pun.. sebab dah lama giler pakai tilam tu. Spring2 dia pun dah rosak. Kalo kat kampung, mie suke tdo atas tilam kekabu yg mak buat je.. memang selesa! Ingat nak je bawak tilam kekabu tu ke KL. Tapi nak sumbat kat mana? Bantal2 mie sume bantal buatan mak dari kekabu. rasa selesa sangat tido menggunakan bantal kekabu dari bantal span nie.


Semalam abang zely keluar outstation ke AFRIKA selama sebulan atau mungkin lebih.. dan ini merupakan kali ke-2 dia beraya di negara orang. Kadangkala mie terfikir.. sanggup kah mie nanti berjauhan daripada suami 2-3 bulan dan beraya tanpa suami. Erm, maybe sanggup la kot. Orang lain boleh, kenapa kita tak. Lagipun bukan hubby kita nak balik umah bini ke-2 atau pg berpoya2.. kan? kan? Har... har.. har..! cuma kesian kat budak2 la.. macam aina semalam masa hantar abg Zely kat LRT, memang nampak dia cam biasa je. Tapi jauh disudut hati dia siapa tahu? Lagi2 abg Zely rapat dengat dia. Arif lak masa abg Zely pegi tu tgh tdo. Tapi, masa terjaga dari tido tu dia tercari2 jugak la ayah dia.. Sebelum abg zely berangkat dia bagi mie duit raya RM500.00.. YeeahHooo!! kan dah mie cakap, abang ipar mie tu sporting sangat!! hehehe.. tak sabar nak sambar sebijik jam tangan SWATCH la.. la.. la..

Sempat la Aina&Arif bermain bunga api bersama2..


Pagi2 semalam mie juga telah pergi TEMUDUGA kat MUZIUM TELEKOM... pagi2 tadi pula mie dapat tahu bahawa mie telah di terima bekerja di MUZIUM TELEKOM tu bermula 1hb Oktober nieh.. syukur alhamdulillah! cuma rasa terkilan sket sebab tak dapat beraya lama2 kat kampung seperti yang mie angan2kan.. Iyer la, dah bekerja kan.. so kena la ikut cuti yang di beri oleh pihak pengurusan. adeih!

Pepon, rasanya tak ramai yang tahu mie tak bekerja sekarang.. pada sesiapa yg telah di kelentong oleh mie dgn menyatakan mie bekerja tu, mintak ampun.. mintak maap.. hehe tak baik marah2 di bulan penuh barakah nie.. jom kita layan lagu nie sebelum mie menjadi WANITA BEKERJAYA.. Muahahaha... Terima kasih yang teramat sangat pada En. shaizhar bin abu bakar.. kerana inform pasal jawatan kosong tu...... :) Insya'allah, ada rezeki lebih, saya banje.. ihiks!

Sudirman - Aku Pengganggur

Jangan ku dipandang hina
Hanya kerna aku penganggur
Jangan pula ku dilupa
Hanya kerna aku penganggur

Aku hanya insan biasa
Ingin juga hidup bahgia
Ohoo… nasibku
Aku penganggur
Ohoo… nasibku
Aku penganggur

Puas sudah mencari kerja
Memang nasib aku penganggur
Masih belum diterima
Memang nasib aku penganggur

Hasrat hati ingin membantu
Menjaga orang tua ku
Ohoo… nasibku
Aku penganggur
Ohoo… nasibku
Aku penganggur

Aku anak berbudi bahasa
Walaupun aku penganggur
Hormat kepada orang tua
Walaupun aku penganggur

Mungkin esok ataupun lusa
Aku akan mendapat kerja
Ohoo… nasibku
Aku penganggur
Ohoo… nasibku
Aku penganggur


Pstt : Harap2 29hb nie dapat join majlis berbuka buasa anjuran Msjbox. Dah la mie yg cadangkan wat kat Kunang-kunang tuh.
 
Diconteng Oleh uMIe MieSYa pada 7:43 AM |

12 KomeNs

congratz miee..waah,mase jumpe leh le blanje akak ni..hikss...erm, x dpt le kite bukak poser sesame..kite dinner sesame le bebile nnti ek..hikss..
salam umie. congrats eh. bolehla beraya sakan tahun ni? :D

keje2 gak, kesihatan tuh kena jaga gak k?

btw, akak pn ske tdo atas tilam kekabu, besh + selesa :D
- tahniah. samat bekerja kembali lepas raya nanti.
- abg ipar bg duit tu bukan bagi kusun :-" dia suwuh tgk2 kan bini dia ngan anak2 dia. tulun mana yg pepatut :p
Nak jugak kena belanje makan!
Umie...eh ingat umie dah kerja.. berenti kerja dari yg dulu ke? so skrg kerja apa di muzium telekom ni?

saya masih menganggur... huk huk... sedihnya... i wanna cry... :'(
Kak Zura---> Hehe nak umie banje ek? ramai tol yg 'POW' saya nie.. kena isi borang untuk tunggu giliran la nampaknya kak :p hehehe..

Jom la berbuka puasa kat KUNANG-KUNANG.. kita berdua jerk! nak tak?

Kak Hajar---> Salam kak.. terima kasih yer! ala kak, sebelum2 nie masa saya keje saya sambut raya sederhana jerk... :) baju raya pun belum tempah lagik nie. tak tahu la ada yg terima lg atau tak.. erm..

Alhamdulillah.. setakat nie kesihatan saya baik dan belum ada sakit2 yg serius lagik.. nie tgh selsema.. adeih!

Memang bestt sangat tido atas tilam kekabu nie.. kalo kat kampung, semua bantal2 mak buat dari kekabu..
Pokcik MZ---> Terima kasih pokcik.. :) abang ipar saya mmg macam tu la pokcik.. :p tiap kali dia kuar@balik dari outstation sure dia bg duit.. dia tu banyak duit bro.. gaji puluh2 ribu, so tak hairan la kalo setakat 4-5 ratus bagi kat adik ipar yg tak bekerja nieh :p tapi bila dah keje nanti sure dah tak dapat duit banjer dari dia :( sob.. sob..

Sharul---> Nak saya banjer ek? datang ar semenanjung.. datang tu jangan lupe bawak KEK HATI PARI sekali yer? :p

Syahidatul---> Umie pernah keje sebelum nie.. tapi dah lama benti.. :)

Alahai.. jangan sedih2 k! rezeki ada dimana2.. :) insya'allah..
Tahniah!!!
Kejayaan adalah milik org yg berusaha

Bertawakal kepada Allah dan rezeki
telah tertulis.

Kerjalah elok -elok, jangan malu bertanya.Tunjukkan kemampuan dan kebolehan diri.

'Welcome to our company'
bile nak jaga anak lak umie? kekeekek :D
Shai---> Terima kasih shaii.. saya buat ape yg termampu jerk.. pastu segalanya saya serah pada allah s.w.t.. :)

Kak Ien---> Teringin sangat kak.. tapi lom sampai seru agaknyer kot. ihiks!
umie, tilam bleh sbbkan sakit belakang ye,hihi..agaknye acai kena ubah cara tido acaila.,.slalu tido kat lantai je dan kekadang sampai tak berbantalpun,hihii..:)

tahniah umie ye, moga slps ni rezeki makin bertambah,amin..
Faisal---> Betul la acai.. mungkin la sekarang acai tak terasa lagik. dah tua2 esok baru nampak kesannya kot. hehe tapi memang orang lelaki camtu la kot.. sbb abg umie pun sama cam acai gak.. tido tak kire tempat. Lagik pun umie nie kan kurus jerk. kalo tido kat lantai mau x sakit bila tulang terkena simen. hehe..

Terima kasih yer acaii... semoga umie memperoleh rezeki yg halal... ameen...