Tercipta Untukmu...

Tuesday, July 3, 2007
Ehem.. ehem.. jiwang lak tajuk entri nie... hahaha...

Sengaja mencari bahan untuk mengapdate entri malam2 buta nie.. bukan ape, dah malas nak ingat2 kisah tu.. hope segalanya cerita ceriti tentang 2nd love umie tu TAMAT bersama entri 'PENGAKHIRAN SEBUAH CERITA' tu insya'allah... segalanya terserah anda untuk menilai dan hanya allah yg akan menentukan siapa benar n siapa salah.. tapi jangan buat kecoh kat blog yg aman n damai penuh warna warni nie sudah la yer...

Entri nie mie buat khas untuk seorang sahabat yang bernama sahrul Izam sebagai penghormatan terhadapnya kerana sudi menyemakkan blog dia dgn mambuat entri khas untuk umie tempohari. sungguhpun mie selalu masuk ke blog dia n selalu menegur dia.. namun, tiada satu pun kata2 dlm entri dia yang membuatkan mie benar2 faham *buta seni sungguh mie nie* tapi entri kali nie lain dari yg lain.. dia cipta khas untuk umie.. so, umie kena cuba memahami setiap patah kata yang dia cipta. *kang kecik lak hati kawan mie yg manje tu* sekali baca, mmg x paham pepe, 2 kali baca dah paham skett, 3 kali baca mie rasa sangat tersentuh n terharu dengan setiap kata2 dia. kata2 yg berunsur nasihat dan terselit satu semangat untuk mie supaya terus tabah menghadapi setiap ujian2 dari Allah s.w.t..

Terinspirasi...
Lewat kata ku terinspirasi, lewat karya ku terinspirasi.. sejenak terlihat karya bagus Sebenarnya Mereka Mengajar Kita.. terucap salam untuk sahabat Umie.. Hal yang sangat menyedihkan adalah saat kau jujur pada temanmu, dia berdusta padamu. Saat dia telah berjanji padamu, dia mengingkarinya.. Saat kau memberikan perhatian, dia tidak menghargainya.. Hal yang sangat mengecewakan adalah kau diperlukan hanya pada saat dia dalam kesulitan..

Jangan pernah menyesali atas apa yang terjadi padamu! Sebenarnya hal-hal yang kau alami sedang mengajarimu.. Saat temanmu berdusta padamu atau tidak menepati janjinya padamu atau dia tidak menghargai perhatian yang kau berikan, sebenarnya dia telah mengajarimu agar kau tidak berperilaku seperti dia! Bila kau diperlukan hanya pada saat dia sedang kesulitan sebenarnya juga telah mengajarimu untuk menjadi orang yang arif dan santun, kau telah membantunya saat dia dalam kesulitan.. Hal yang menyakitkan adalah saat kau mencintai seseorang dengan tulus tapi dia tidak mencintaimu atau dia yang kau sayangi tiba-tiba mengirimkan kad undangan pernikahannya, sebenarnya hal ini sedang mengajarimu untuk REDHA menerima takdir-Nya..

Begitu banyak hal yang tidak menyenangkan yang sering kau alami atau bertemu dengan orang-orang yang menjengkelkan, egois dan sikap yang tidak menyenagkan, dan betapa tidak menyenangkan menjadi orang yang dikecewakan, disakiti, tidak diperdulikan atau bahkan dicaci dan dihina.. Sebenarnya orang-orang tersebut sedang mengajarimu untuk melatih membersihkan hati dan jiwa, melatih untuk menjadi orang yang sabar dan mengajarimu untuk tidak berperilaku seperti itu..

Mungkin ALLAH menginginkan kau bertemu orang dalam berbagai macam kerekter yang tidak menyenangkan sebelum kau bertemu dengan orang yang menyenangkan dalam kehidupanmu dan kau harus mengerti bagaimana "berterimakasih" atas kurnia itu yang telah mengajarkan sesuatu yang paling berharga dalam hidupmu...

Still be my friend all of you.. tetap jadi teman sahrul yg baik..

Salam...
Sahrulia Ahmad


Terima kasih sahrul coz sudi buat entri yang indah nie untuk mie.. sebenarnya kalo mie nak, mie boleh je cuba memahami setiap coretan2 sahrul kat blog sahrul tu.. tapi umie nie malas sket bab2 nak memikir2 nie.. hehehe jangan mara aaa...

Kita sahabat kini, esok n slamanya yer........ *peace* jangan lupe kek hati pari utk umie tau?!! muahahaha... ada makna wat entri nie utk sahrul nie... ;)) hahaha takde la. umie gurau jek.. :p


Tak lupa juga buat teman, kakak2, abang2 n adik2 yg sudi membuang masa menegur mie di kotak Msjbox dan sering meninggalkan kata2 semangat, nasihat n pendapat di ruangan KomeNs dibawah. Terima kasih yang tak terhingga pada semua.. setiap kata2 kalian membuatkan mie benar2 rasa seronok dan bahagia berada di arena ini.. setiap saat ditegur, setiap minit di beri nasihat, setiap jam di beri pendapat dan sokongan.. masya'allah.. bahagianya!! terasa kalian deeekat sangat dihati mie.. mungkin ini adalah rahmat daripada Allah s.w.t. mie berjanji akan menjaga rahmat ini dengan sebaik mungkin.


"Sahabat adalah permata yang sukar dicari. Mereka membuatkan kita ketawa dan menggalakan kita ke arah kejayaan dan kebahagiaan. Sahabat juga adalah seorang pendengar, berkongsi suka dan duka dan sentiasa membuka hatinya kepada kita"

Maafkan mie sekiranya mie pernah meninggalkan kesan berlubang/kesalahan di dinding hati kalian semua. ...... dan Terima kasih kerana sentiasa menjadi sahabat yg baik buat diri mie...

Psstt : khoff... khoff... khoff.. batuk + sakit tekak... ni salah satu ujian gak nie.. adeih!
 
Diconteng Oleh uMIe MieSYa pada 2:07 AM |

7 KomeNs

matju sokong kak mie. buang yang keruh, amik yang jernih. klu nak amik gak yang keruh, tapis dulu guna mineral port. hahahahhahaha.......
[matju]
hahaha terima kasih dik yg nakal.. :p pandai gak matrempit nie brekata2.. hehehe
wehahahah...
aku plak... air keruh ka jernih.. ka? baik kena kopi dulu weh...
masa membukktikan sgala..!
[sunan_jati]
sunan xde blog ke?? rajin masuk sini.. thanks yer.. :)

sedapnya kopi+ais = ada member dr kelantan ajar minum kopi ais.. sedap gak :D hehehe

Wait n see.........
BismiLlah walHamduliLlah.. segala puji bagi ALLAH yang telah memberikan nikmat mata ini,tidak terbayang tanpa mata ini yang ada hanya kegelapan..
ALLAAHumma shalli 'alaa Muhammad, utusan ALLAH yang telah memberikan tauladan untuk umatnya bagaimana menjadi hamba yang bersyukur..

Pertama sekali terima kasih buat sahabatku umie kerana buat entry ini untuk sya,terharu sgt.. walaupun tahu apa makna yg tergores difikiran.. :)apa yang sahrul tulis semua dari terinspirasi dari coretan umie dan kisah yang tercalar,moga umie dapat mendapat pengajaran dari jalan cerita yang terlukis,bab2 untuk memahami ayat2 yang sahrul goreskan di atas kanvas,usah diluntur hati yang ada,kekalkan dilandasan yg sedia ada semoga tetap dlm redhanya.. semoga perkenalan ini berkekalan hanya kerana Aliff hingga Haa..

Assalaamualaikum Warahmatullaahi Wabaraakaatuh. Alhamdulillahiraabil 'aalamiin. Segala puji hanyalah milik Allah yang telah mempertemukan kita hambanya disini dan saat ini. Allahumma Shalli 'alaa muhammad, wa 'alaa alihi wa ash haabihi ajmaiin.Semoga Entry "terinspirasi" ini bisa menjadi jembatan bagi kita untuk saling memberikan peringatan. "Sesungguhnya peringatan itu bermanfaat untuk orang-orang yang beriman". Semoga kita tetap berada di jalan Allah.

Allahu a`lam bisawab..
  At July 5, 2007 at 8:50 PM Anonymous Anonymous said:
Relax Umie...just go on...buang yg keruh amik yg jernih...try to read my blog on latest entry.. ;)
[ND]
Jangan risau.. tgh relaks la nie... ;)) hehehe...

Baru je lps baca entri kat blog ND td... :D