TAG : Peristiwa Puasa/Hari Raya Yang Tidak Dapat dilupakan

Sunday, September 30, 2007
Beberapa hari lalu En. Adik Topek telah mencipta virus TAG dan dengan sesuka hatinya telah menyebarkan virus tersebut pada mie.. dan hari ini dengan setulus hati mie ingin menjawap TAG yang bertajuk PERISTIWA PUASA/HARI RAYA YG TAK DAPAT DILUPAKAN.

TAHUN 199.. *tak ingat la*
Gembira sangat sbb mak belikan kasut raya tumit tinggi. Memang cantik la kasut tu. Warna pink gitu! Kalo tak silap harga dia dalam 13 ringgit gitu la. So, menjelang Hari Raya tu mmg melaram habis dengan kasut baru tuh. Siap ada beg tangan lagik utk isi duit raya.. hahaha. Kebiasaannya bila tiap kali tiba hari raya mie & budak2 kampung akan beraya SAKAN dengan mengelilingi kampung. Bila dah keliling kampung tu duit raya sure dapat banyak kan.. itu yg bestt tuh! So, tak kisah la jalan jauh sket pun.. TAPI malangnya hari itu.. tengah2 beraya SAKAN tu, tiba2 kasut tumit tinggi mie putus.. Sudahnya mie balik berkaki ayam kerumah. sedih sangat! Sepanjang perjalanan mie nangis masa tu. Balik umah mak pujuk tuk beli kasut yang baru esoknya.

TAHUN 2001
Tahun terakhir mie bersama member2 di MTI.. kebetulan peperiksaan SPM tahun tu jatuh pada bulan puasa. So, ia merupakan satu pengalaman yg sudah pastinya tak dapat mie lupakan. Bagaimana tiap2 hari kami beramai2 berjalan kaki dari asrama(Batu 8) ke bazar ramadhan yg terletak di simpang 3 changkat jering. Lebih kurang 30 menet perjalanan kot. Lepas tu, berkumpul ramai2 kat surau asrama dan berbuka bersama2. Indahnya terasa ketika itu..

TAHUN 2002
Gara2 lambat beli tiket balik kampung, buat pertama kalinya mie beraya di kampung owang lain iaitu kampung abg baha(ipar) di Sungai Besar. Uwaaa..... :(( memang sedih sangat masa tu.

TAHUN 2005
Seperti yang dah mie ceritakan dalam entri yang lepas.. tahun 2005 tu mie beraya dalam keadaan hati yang remuk rendam(patah hati). Mana taknya baru seminggu di kecewakan oleh lelaki tu. Badan pun kuuurus sangat masa tu *38kg je!.. macam berat anak kucing je rasanya*. Mana taknya, seminggu sebelum tu mie hanya minum air dan beberapa suap nasi. Mmg ilang teros mood nak raya. Kebiasaannya.. Pagi hari raya tahun sebelumnya, lelaki tu pasti akan talifon mie dari JEPUN wish 'Selamat Hari Raya' tapi pagi raya tu dia tak call pun *mie tertunggu2 la jugak panggilan dari dia*. erm, teruk kan penangan putus centa nie. Fikir2 balik rasa macam diperbodoh2kan je. Sepatutnya masa dia mintak breakup tu mie ketawa dan melompat suka hati. Sebab dia langsung tak sesuai utk mie. Hehehe teremo plak mie nie :p

Erm, dah 23 tahun mie idop kat dunia nie.. banyak lagik rasanya peristiwa di bulan puasa/raya yg tak dapat dilupakan.. untuk menjawap TAG En. Adik Topek nie rasanya cukup la kot. Nak tau lebih banyak nanti jumpe, akak citer.. alamatnya 3 hari 3 malam tak habis2... ihiks!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

ESOK MIE AKAN MEMULAKAN KERJA DI MUZIUM TELEKOM... DOAKAN MIE HAPPY KEJE DI SANA KEY!




Psstt : Sowie sume.. kerana tak sempat nak singgah semua blog. mie kena tdo nie.... esok kena bangun pagi. kejut umie tau!
 
Diconteng Oleh uMIe MieSYa pada 11:05 PM |

9 KomeNs

umie..jgn tag kakjie tau..tag yg dulu pun tak buat2 lagi...

lagi satu...benda lama2 ni..kakjie dah luput...dah xpired date..!
iskk..mcm best ni..kalo ade mase nk nyibuk wat gak ar..hahahhaa..*suke mende2 org x ajak ni*..hikss...

Umie, umie dh sembuh putus cinta pun..badan umie kurus kering gak..hahahaha...amik sikit lemak akak ni ek..hikss
samat bekerja d tempat baru ..
>>> Kak jie..
alahai.. saya baru nak TAG kak jie lagik :p hehehe takpe la kak jie. kalo ada masa, buat.. kalo tak, tak payah.. :)

>>> Kak Zura..
Buat la kak.. saya saje je tak tulis kat situ.. sbb kalo boleh nak sume Warga Msjbox buat. ihiks

Tu la pasal kak zura.. memang macam nie je la badan saya. maintain 40-42KG. tak pernah naik2.. saya taknak lemak la kak zura. lembik2 je.. tp, saya nak daging akak sket biar pejal.. muaahahaha..

>>> Pokcik..
TQ pokcik... ;) tlg kirim salam pada bulan yer :p
tima kasih sebab jawab tag topek tu... ada yang gembira dan ada yang sedih... seronok topek baca tag ni... itu la lumrah dunia namanya... kenangan lama mengajar kita erti hidup... betul x kak?? thanz a lot sekali lagi :D
uih umie, 38 kg jer ke?
biar benar?
tp ms akak putus cinta dulu pun, berat badan mmg turun mendadak. sampai sume kawan2 pun pelik. hehe..

lupe lak nk wish, selamat menempuhi alam pekerjaan baru ek? :)
>>> Topek..
Samer2 topek... terima kasih coz sudi baca. Betul kata2 topek tu... Setiap hari yg berlalu penuh dgn crita.. dan cerita2 itu akan tinggal menjadi kenangan buat kita.. :)

>>> Kak Hajar..
Betol la kak.. 38kg je masa tu. 2-3 bulan juga la nak tunggu berat kembali normal 40-42 gitu. Tapi berat turun masa tgh patah hati tu bg saya normal je la... mana taknya, bila nak makan je teringat kat dia. huh! teros ilang selera.. hahahaha

Terima kasih utk ucapan tu.. :)
psstt.. sekarang braper berat nya tu? :D
slmt bekerja umie ye..buat yang terbaik..hihi..bykgak pengalaman umie raya tu ek,hihi..acaipun dah lupe tahun lepas buat pe,kekekee